mammatillheily

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emelie - 31 augusti 2011 22:41

Igår började vi titta på Hur många lingon finns det i världen. Tråkig och hur seg som helst. Ingen jag kan rekomendera iaf. Men smaken är som baken! :)
 

Idag titta vi på nästan hela Step up 3. Ingen höjdar film det heller riktigt. Besviken! Har man sett 1an och 2an så var den här verkligen dålig.
Det var lite tråkigt.

 

Av Emelie - 31 augusti 2011 15:24

Vissa dagar sover Heily ingenting!? Andra dagar massor.
Oftast sover hon många gånger fast korta. Väldigt sällan hon sover mer än en timma åt gången.

Nu sover hon igen här, hon har redan sovit 2 gånger idag.
Ska nog ta tempen på henne när hon vaknar dessutom, hon kändes så himla varm innan jag la henne. Hon har två tänder på gång här. Så vi får väl se!

Och nu vakna hon igen.. Haha!

  Bild tagen alldeles nyligen!

Av Emelie - 30 augusti 2011 13:18

Idag fick Heily provsmaka lätt yoghurt med riven majskrok i. Det var väl sådär! :)  Dom första skedarna rynka hon inte på näsan. Men efter några stycken så började hon små hulka lite. Haha! :)
 


Fick även smaka en bit äpple.. Och det var absolut ingen höjdare. Så nytt försök senare eller imorgon!
 

Av Emelie - 30 augusti 2011 09:16

Tisdag, inga planer. Eller jo, gå ner till Willys och köpa potatis till middagen..
Annars blir det nog inget speciellt. Kanske borde gå igenom Heilys kläder för att börja plocka fram lite mer höstiga kläder om det finns. Vet inte riktigt vad som finns i dessa kassar, har bara lagt det i storleksordning.

Måns har gått och blivit dålig, jag hoppas vi slipper.

Natten var dessutom helt okej. Heily vakna inte förrän vid halv 6 tror jag det var. Helt okej faktiskt!

Nä. Slänga i sig lite frukost kanske och sen gå ner till willys då så man har det gjort.. :)

Ha en bra dag...

Av Emelie - 29 augusti 2011 22:09

Nu var det kväll igen och snart dags för att sova.
Heily somnade mycket bra ikväll. :)

Ska plocka av köksbordet tänkte jag. Kanske ta en snabb dusch också, får se.


Sov gott alla!

Av Emelie - 29 augusti 2011 15:13

Jag tycker helgerna går för fort.

Nu har halva måndagen gått dessutom. Malin åkte precis hem här och jag ska ta hand om lite tvätt tänkte jag. Sen ska jag se om Heily-Baby vill sova lite.

Funderar på om vi kanske ska grilla ikväll, vet inte om det kanske blåser för mycket bara..Aja. Får se.

Måste säga att jag tycker det vart dåligt med läsare här dom senaste dagarna, kanske för att jag är så dålig på att uppdatera kanske!? Haha!

Nä. Bara en massa strunt här.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Av Emelie - 28 augusti 2011 23:27

Började med en rikig stök natt. Inte pga Heily inte. Vaknade vid kvart i 2 av att det bara smäller utanför av en bil och någon skriker. Flyger upp för att hinna stänga igen fönstret innan Heily vaknar. Precis när jag stängt de, ja, då vaknar hon såklart. Killen utanför fortsätter med sin jävla bil som inte fungera för fem öre. Han fick öppna huven för att kunna starta den och när den väl starta så bara small de, högt och hårt. Nästan så man skulle kunna tro att det explodera utanför. När han fått igen bilen så hoppa han in och satte sig och bilen dog. Och han och hans kompisar på´t igen. Tillslut insåg han väl att det inte var någon ide och ringde bärgare. Men då var vi vakna och irriterade här och Heily kunde inte somna om.

Efter många försök med att få henne att sova så fick hon sova brevid mig eftersom att jag själv var så trött.

Några timmar senare, iaf för mig som fick sovmorgon.. :)
Städning, middag hemma hos mamma och sen hem och fortsätta städa. När jag ändå höll på idag så dammsög jag både säng och soffa..

Imorgon kommer Malin hit på lunch och kortspel. :)

Ja, en kort sammanfattning av vad denna dag.
Jag hoppas det blir en lugn natt. Känns inte så, eftersom att Heily har svårt för att somna. Sitter med henne i famnen här efter att ha nattat om henne några gånger. Undra om det kan ha med seperationsångest perioden att göra.!?

Jaja. Nu ska jag se om hon vill sova så jag själv kan gå och lägga mig..

Godnatt.

Av Emelie - 27 augusti 2011 22:15

Haft en mycket trevlig och rolig dag.
Nicoles mamma är helt galet rolig. :) Och hon kollar nog på sveriges konstigaste program som hon berättar om.. Haha! :)

När man är där så skrattar man så man får ont i magen och tårarna bara sprutar..

Blev bjudna på mat också. Sen var det bara att kila hemmåt med en halv kinkig bebis.. Som nu sover. Hoppas jag.

Ska själv ta och hoppa i säng strax tänkte jag. Så fruktansvärt trött. Blev tyvärr inte så många timmar inatt eftersom fröken skulle krångla!

Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards