mammatillheily

Alla inlägg under november 2011

Av Emelie - 30 november 2011 22:20

Jaha, imorgon går vi in i December.
På söndag är det 2a advent och vi har fortfarande ingen snö.
För mig är det helt okej att snön håller sig borta, inte min favorit direkt.
Men, för julkänslans skull så skulle det vara mysigt om det kom lite grann iaf. Inte så värst mycket och inte så där jätte kallt.

Återstår att se när snön kommer helt enkelt, om den kommer!

Heily sover nu sen ca 1½ timma tillbaka. Tvätten är hängd.
Så jag ska väl krypa ner jag också.

Sov gott!

Av Emelie - 29 november 2011 23:27

Heily har klivit in i en riktig trotsålders nivå. Fy fan för den! Haha.

Hon är väldigt bestämd. Säger man till henne något som hon inte gillar eller om hon är arg, så spänner hon hela kroppen och vrålar åt en. Ungefär som en tiger låter hon. Så hon skriker ju inte rakt ut, utan liksom, morrar lite eller vad man ska säga. Får hon chansen, så sätter hon handen för min mun när jag säger till henne.
Och är hon på riktigt jävulskt humör och man säger till henne, då bara flinar hon.
Snacka om att irritationen stiger då. Haha. :)
Jäkla unge! :)

Här ikväll har vi bråkat. Hon var så himla trött, men vägra sova. Jag la henne till rätta på hennes kudde i soffan, men hon bara kröp iväg hela tiden. Så tillslut fick jag tvångshålla henne för att hon skulle förstå att det var dags att sova. Men nej, då skrek hon som om jag slog henne.

Efter många om och men, så somnade hon. Men man känner sig rätt utpumpad efter en sådan kväll.

Nu ska jag strax flytta henne till hennes säng, så jag med kan hoppa i säng. Imorgon ska vi ut och promenera med Madde igen! :)

Godnatt.

Av Emelie - 29 november 2011 16:42

Stoppa tiden nu tack.

10 månader. =O Galet! Var tar tiden vägen!?
Eller mer 10½ månad är hon tösen.

Hon kryper, reser sig, slår sig, och samma visa 10 gånger om per dag.


Hon pratar, massor. "Va", "Titta", "Där".

Hon skrattar, ojoj. Som hon kan skratta den unga damen.

Hon utvecklas. Igår när jag skulle lägga mig så bäddade jag om henne lite. Det är ingen minibebis som ligger där längre. Hon börjar se så stor ut, även i ansiktet. Min lilla skrutta. _______________________________________________

Snart andra advent, Julkänsla!? Nä, inte mycket.

Snart ska Heily få uppleva sin första jul. Har köpt en jätte fin julklänning åt henne. :)

Annars har det inte hänt så mycket här. Ni ska få lite bilder på henne! ________________________________________________

Emelie & Heily träffas för första gången.
Första gången Emelie träffar ett barn efter det att hon själv förlorade sin dotter för bara någon månad sedan.
Hon är mycket stark och jag är otroligt imponerad över att en människa kan vara så stark som hon är.

Vi älskar dig massor. Vi kommer alltid att finnas här för dig.

Klicka på bilderna för att se större format.

                   


Av Emelie - 1 november 2011 20:34

Vi har länge tittat efter en ny vagn, då våran är så jävla tung, den väger 17,8 kg och sen ska man också i med en unge som bara väger mer och mer.

Men nu så. Nu har vi hittat den, bra pris, bra skick och alldeles i närheten. Vi var och hämtade den nu ikväll. :)
En Teutonia Fun, svart.

Imorgon ska vi ta premiär turen, hoppas vi är lika nöjda då. :)

Ska ta hand om köket här, sen blir det sängen tidigt ikväll, hoppas jag. :)



 

Av Emelie - 1 november 2011 08:14

Hela morgonen har Heily klättrat på mig i sängen. För bara några dagar sedan reste hon sig väldigt lite. Nu reser hon sig så fort hon får chansen att greppa tag om något som är tillräckligt stabilt.

Det går inte längre att sätta henne någonstans och hon sitter kvar. Antingen kryper hon iväg eller så studsar hon fram på rumpan.
Innan kunde man iaf sätta ner henne bland hennes leksaker och sen ställa sig och diska. Bara man hade iaf ett öra ut till vardagsrummet. Nu måste man istället kolla henne titt som tätt.

Det går verkligen så jäkla fort alltså.

Nu ska jag göra mig ordning, snart kommer Madde, vi ska ut på promenad.. :)

Ha en trevlig dag!


 

Ovido - Quiz & Flashcards