mammatillheily

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Ny vagn. (bild)

Av Emelie - 1 november 2011 20:34

Vi har länge tittat efter en ny vagn, då våran är så jävla tung, den väger 17,8 kg och sen ska man också i med en unge som bara väger mer och mer.

Men nu så. Nu har vi hittat den, bra pris, bra skick och alldeles i närheten. Vi var och hämtade den nu ikväll. :)
En Teutonia Fun, svart.

Imorgon ska vi ta premiär turen, hoppas vi är lika nöjda då. :)

Ska ta hand om köket här, sen blir det sängen tidigt ikväll, hoppas jag. :)



 

 
 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

2 november 2011 13:20

Ja visst är det haha ;P

Ja han sover ju mkt bättre på magen och dessutom längre. Ska nog vänja mej med tanken att magen faktiskt funkar, Det har ju funkat på dagarna så varför inte på nätterna lixom. I natt fick han ju sova lite på magen och det var ju för att han fortfarande sov när vi gick och la oss, Jag somnade dock inte förns efter en timme men iaf hehe klart man är lite feg i början.

nej har inte prövat några magdroppar enu eftersom jag inte är helt säker ifal det är det. Tänkt å börja med lite magmassage och se hur det funkar men han måste ju som sakt vara på bra humör sa min bvc och han är ju inte alltid det och när han är det då vill man ju ha tid att hinna å äta å de men ska börja med det så fort som möjligt hade jag tänkt =) Hoppas bara att han kommer gilla det, Han avskyr bär man klär av honom efterdom det blir lite kyligt då ^^.

Desamma desamma =)
Och föresten fin vagn ni skaffat er, Vart ni nöjda på promenaden då =) ?

http://LiiiindhAa.blogg.se

 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

3 november 2011 14:24

Ja det står ju typ överallt att det är det men vafan man måste ju oxå lyssna lite på barnet själv. Ja Fredrik å hans syskon sov oxå på mage när dom var små och en del utav mina syskon har oxå gjort det (har 8 syskon). Jag tittar ju dock till Ted vare sig han sover på mage, sida eller rygg så går jag alltid å tittar så han andas, man blir ju lite nojig över allt man läser så klart :P.

Nej andningsalarm skulle inte funka då han sover i våran säng på nätterna fast då låter jag inte honom sova på mage om det inte bara är han å jag såklart då finns det större plats i sängen ^^ och på dagarna sover han lite var som tex. hans säng, våran säng, soffan, i famnen medans man tittar på teven ja det är lite olika :)

http://LiiiindhAa.blogg.se

 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

3 november 2011 14:34

Nej ingen kudde använder jag när han ligger på magen.
Ja men visst blir man lite nojig :P så är det ju och det kommer sitta i läänge kolla bara på din mamma ;) Men man tar ju faktiskt det säkra före det osäkra, så är det.
Ja ska kanske ta och pröva då om det inge går över. Jag älskar ju läsk men när Ted kom så har jag inte velat dricka lika mkt som innan eftersom man hört att barn kan få kolik av det så började tro först att det var läsken så nu har jag hålt mej undan den sen i lördags så väntar å se om det blir bättre pgv det.
Jätte tack för tipset iaf =), Jag väntar i några dagar till innan det skaffas för om det är läsken lär det gå över snart.

Ooj så pass då kan man förstå honom hehe.
Ja man brukar stå där å sjunga å skojja till sej men han är oftas mer intresserad av det svarta och vita kaklet hehe starka å bra färger för honom. Han skriker bara tills han vrider huvudet å tittar ordentligt men jag fortsätter iaf ;P

http://LiiiindhAa.blogg.se

 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

6 november 2011 12:14

Ja då han vill sova på mage så får han faktiskt det :) Är han nöjd så är jag nöjd.

Inte?? Det har jag massor av gånger.

Det där får du planera med Fredrik. För det första är det han som kör och har jobbet att passa in på :P

http://LiiiindhAa.blogg.se

 
Liinda - Mamma till Ted

Liinda - Mamma till Ted

27 november 2011 23:04

Ja visst växer han :)
Jag kan inte säga att tiden gått fort för jag tycker den går hyfsat bra/sakta/fort/medel ja helt enkelt så jag hinner med :)
Oja han är jätte lik sin pappa :P

http://LiiiindhAa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 april 2012 20:58

Vi finns numer på denna adress.   http://olssonfamiljen.blogg.se/Följ gärna med oss.... ...

Av Emelie - 22 mars 2012 22:27

Igår åkte vi iväg en sväng med mamma.. Hon skulle handla till sig själv, det slutade med att hon handla till Heily. :) Denna super söta klänning kom vi hem med. Och jag längtar tills de blir lite varmare så hon kan ha den på sig. :) Ett par strumpor ...

Av Emelie - 22 mars 2012 22:19

Tänkte faktiskt visa er läsare hur vi bor. Dom små bilderna går att trycka på så dom blir stora. :) Hallen!             Matplatsen/Köket         Vardagsrum               Badrum         Sovrum     ...

Av Emelie - 20 mars 2012 20:49

Låter bilderna tala. <3 Min älskade lilla trollunge!                     ...

Av Emelie - 20 mars 2012 20:44

Gokväll. Har haft annat för mig idag än att sitta vid datan. Så nu kommer mitt inlägg. Vaknade upp imorse och softade en stund innan vi gjorde oss iordning för att åka och handla skor åt Heily. Hennes första skor. :) 2 par blev det, jätte fina.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards