mammatillheily

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Emelie - 1 mars 2012 22:01

Så var även denna dag förbi.
Först kom mina älsklingstjejer Linda, Emelie & Matilda hit. Även världens bästa lillebror.
Lite mys & fika.

Sen lite egentid för oss tills mamma och Therese kom, vi skulle åka iväg till lek o lär för att köpa lite pärlor och sånt.
Vidare till Citygross. Lite smått stressade då klockan var rätt mycket och vi ville hem och kolla hockeyn. Snabbt köra hem Therese till sig. Sen vidare till oss.

Måns och Heily hade ju haft lite egentid här på kvällen medans jag var ute och roade mig, så hon blev överlycklig när jag kom hem, och ännu gladare eftersom att mormor var med.

Knåpade ihop ett pärldjur. En Trollslända blev det idag.
Sedan fick jag slita mig då Heily var väldigt sällskapssjuk ikväll.

Efter att mamma gått så somnade hon äntligen i soffan, sittandes.
Nu ska jag plocka av köksbordet sen ska jag nog också krypa ner och hoppas på att denna natt blir mycket bättre.

Heily & Matilda.

 
Matilda ska sjunga för Heily...

  

Men enligt Heily fattar hon ingenting.. :)


  
Så då fick Emelie visa hur man gör istället. <3
 
Lite mys med morbror också.. <3
 
Dessa hittade jag på Citygross. Men jag anser att jag inte kan köpa till mig själv. Så jag köpte en till Måns och Therese köpte mamma muggen till mig.. :) <3 
 
 Trollsländan jag gjorde ikväll.
   
Sen blev Heily så trött så hon somnade sittandes..

Godnatt!

Av Emelie - 1 mars 2012 10:37

Morgonen var hemsk. Eller egentligen hela natten.
Har kollat på klockan minst 2 gånger i timman. Heily har rullat, gråtit, skrikit, rullat, krånglat osv..

När klockan var 6 så gav både jag och Måns upp. Han gjorde välling och jag tog blöjan.
Men inte somnade hon för det inte. Vi gick upp och kröp ner i soffan allihopa och kollade på film. Efter en liten stund så somnade hon äntligen. Likaså jag.

Men nu är vi pigga och glada. Eller Heily är väl just nu inte så glad. Hon håller på och envisas här om att hon ska in i skåpet brevid mig, fastän jag håller för. Sen kryper hon iväg och sätter sig och uppmärksamhetsgråter.

Idag blir en lugn dag.

Mina favorit tjejer och lillebror kommer en sväng för att säga hej till Heily.

Ha en bra dag!


 


Ovido - Quiz & Flashcards