mammatillheily

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Emelie - 11 augusti 2011 22:00

Jag bara skriver och skriver.. Men får inte riktigt någon respons.. Vet inte riktigt vad ni som läser vill läsa!??

Vad vill ni läsa!?  
Vad vill ni se för bilder!?


Jag tycker liksom jag skriver samma sak hela tiden!

Nu ska jag krypa upp i soffan och kolla One Tree Hill och mysa med Heily. Snart dags för henne att sova!


Godnatt folket!


 

Av Emelie - 11 augusti 2011 21:13

Det blev inga rester här. Istället blev de kött, pommes och bea. sås. :)


Gick ner det också. :)


    

Mat
Av Emelie - 11 augusti 2011 17:30

Sådär ja. Då var det färdigstädat för denna gången..
Ibland känns det som om man bor i slott när man städar... Det kan ta sån fruktansvärd tid..

Skönt med soft ikväll, jag kan inte riktigt koppla av när jag ser hur det ser ut. Jag vill liksom ha prydligt runt omkring mig.

Ikväll gör vi det lätt för oss. Vi äter rester från igår.. :)

Nu ska jag gå och kramas med min underbara unge!

Av Emelie - 11 augusti 2011 16:28

... Att karlar inte är normala någonstans.. Eller iaf inte min... :)

Han går omkring lite med Heily här, sen sätter han ner henne i gungan och säger; "Nu får du sitta här medans jag hjälper mamma lite"
Han ställer upp dom två stolarna jag hade kvar att ställa så jag går ut i köket och börjar.. Då kastar han lite skräp och byter påse i tunnan, sen bara står han. Tillslut brister jag i garv och vet inte var jag ska ta vägen. Han frågar vad det är och efter en stund får jag ut de.

Jo, sa jag. Du säger till Heily att du ska hjälpa mig, du plockar upp stolarna sen står du bara och glor på vad jag gör. Är det att hjälpa till!????

Till svar får jag; Ja, Men jag kastade lite skräp också...

WOW, dagens guldbagge går idag till Måns!


Fick mig ett riktigt gott skratt idag också.. :)

Av Emelie - 11 augusti 2011 11:30

Eftersom att bloggen krånglade så mycket igår så kom jag inte in för att visa vad vi åt. Så får visa två gånger idag istället.. :)


Men igår iaf blev det kokt färskpotatis, hemmagjorda pannbiffar, sky sås och lingonsylt. Mycket gott. :)


Det är så skönt att ha tid, lust och ork igen för att hålla på med mat.. Som jag har saknat det.. :)


 

Mat
Av Emelie - 11 augusti 2011 10:15

Japp. Igår visade den unga damen vad hon kan.
Jag satte ner henne i sängen, efter en stund tog och tag i spjälorna och drog sig upp med ett jätte flin.. :)

Snart kommer man med andra ord hitta henne ståendes i sängen då på morgonen. Skönt, slipper jag böja mig så långt ner.. ;)

Inatt sov hon hela natten igen.. Mycket skönt. Visserligen krånglade hon en del igårkväll. Hon somnade inte ordentligt i sin säng förrän vid halv 12.
I våran säng finns det inte en chans att hon får sova i. Det har hon inte gjort på natten sedan hon var 2 månader. Sen på morgonen när jag fortfarande ammade så tog jag henne til sängen på morgonen så sov vi vidare efter hon ätit..

Men det är klart.. Man kan ju inte alltid få allt på en gång.. :)


   


Mammas lilla älskling <3

Av Emelie - 11 augusti 2011 09:00

Sådär ja. Nu funkar det. Hade stora problem att komma in igår, och kom jag in så kunde jag inte skriva något.

Men nu kom jag in, och eftersom att jag inte skrivit något så hade ju besökstatistiken sjunkit som bara den. :/ Får se om folk kollar in igen då. :)

Idag blir det en städar dag. Jag måste verkligen.
Det märks verkligen på städningen att vi inte har hundarna kvar. Eftersom att det inte blir lika skitigt på golvet så känner man att man inte riktigt behöver dammsuga och skura... Och då skjuter man bara upp de.

Men idag så måste jag verkligen. Börjar se att det börjar bli dammigt på byråar och hyllor också. Och dammet i badrummet ska vi inte ens prata om.

Dags att sätta igång. :)

Ha en bra dag.

Ps. Kanske dyker upp några tidsinställda inlägg idag.. :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards