mammatillheily

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Emelie - 15 augusti 2011 21:25

För mig är ensamtid väldigt viktigt. Jag samlar krafter på det sättet. Fast det gör nog varenda människa. Nu sover min älskade lilla bebis.. Hon var så himla trött ikväll. Så vi får se när hon vaknar imorgon.

Själv ska jag ta och hänga lite tvätt här. Sen skifta i diskmaskinen..

Ruggigt och regnigt väder är det också. Så här är ljusen tända!

Ha en fortsatt trevlig kväll!   gammal bild, tagen från sovrumsfönstret.

Av Emelie - 15 augusti 2011 19:29

Så blev det idag. Bara sådär.. En tur på nästan 20 mil tur o retur...

När vi bodde i Bålsta, för många år sedan så åkte vi ofta till Enköping där det finns en jätte trevlig secondhand butik. Såvitt jag vet finns det inga bra i Stockholm!?
Men i vilket fall. Det är mycket billigare där än dom jag vart på här i stockholm..

Nu dessutom var det halva priset på det som redan är så billigt. Vi var där förra året också, ungefär vid den här tidpunkten, och då var det också rea.

För mig spelar det ingen roll om Heily andrahands kläder på sig. Jag menar. Varför springa och köpa en massa dyrt för när det ändå inte används så länge.

Allt detta gick på 197:- Tycker det är helt okej.. :)

     4 par strumpor.

     3st pyjamser     
     4 bodys          
  Långärmade och munkjackor.
   1 klänning och två kjolar.

  T-shirt & Tunika
   Brallor.   

  Till mig blev det en topp och ett linne..

Av Emelie - 15 augusti 2011 09:29

Igår fick jag söva om Heily 2 gånger innan jag själv gick och la mig.. Strax efter midnatt fick jag söva om henne yttligare än gång. Jag undrar vad detta kan bero på!?
Sedan vaknade hon vid 5 tiden.. Då var det lika bra att gå upp och ge henne en flaska välling. Hon åt den och somna direkt efter. Va så trött själv så jag gick också in och la mig igen. För ovanlighetens skull så fick hon sova i sängen brevid mig. Det har hon inte gjort sedan vi slutade amma.. :) Det var riktigt mysigt..

Strax innan 8 slog hon upp sin söta lilla mun igen.. Åh, vad jag kan ogilla denna lilla mun ibland.. :) ;)

Så då var det bara att kliva upp igen.

Idag är det inte mycket som händer här inte.. Min date idag blev inställd. :(

Nu ska jag se om tvättmaskinen snart är klar så jag kan hänga och starta en ny maskin. Åh vad jag älskar att ha maskin hemma. :)

Ha en bra Måndag!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards