mammatillheily

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Heily´s fyra första månader.

Av Emelie - 13 augusti 2011 10:00

Heilys första 4 månader var skit jobbigt rent ut sagt.
Hon föddes så liten så hon var ju så extremt beroende av närhet.

Aldrig att man fick en lugn stund. Sen var jag ju även tvungen att amma henne varannan timma under ett tag för att hon skulle gå upp i vikt något.

Dom 4 månaderna var det värsta jag vart med om, samtidigt de bästa.
När hon inte hade ont i magen, ville vara nära eller amma så var hon ju helt underbar, men oftast så skrek hon mycket för att hon hade ont i magen, hon ville ligga vid tuttarna hela tiden, närhet och samtidigt äta. Hon ville inte vara hos någon annan, bara hos mig. Hopplöst!

Ersättning funkade inte att ge henne då den bara kom upp igen, så det var bara att amma, fanns inte så mycket att göra.

Nu är hon 6½ månader och helt underbar. Magproblemen har försvunnit, vi har slutat amma och hon kan vara mer själv. Som nu, nu sitter hon på sina filtar och leker och små tittar på tv medans jag sitter här.

Man kan sätta henne i gåstolen medans man ordnar med annat.
Det är så skönt. Fast det allra skönaste är nog att hon dricker välling så jag ibland kan få ligga kvar i sängen på morgonen..

I början tyckte jag att det var jobbigt att vara mamma just för att hon var så påfrestande. Men det var bara att kämpa igenom det och fortsätta och nu sitter jag här med världens underbaraste unge! :) <3

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 april 2012 20:58

Vi finns numer på denna adress.   http://olssonfamiljen.blogg.se/Följ gärna med oss.... ...

Av Emelie - 22 mars 2012 22:27

Igår åkte vi iväg en sväng med mamma.. Hon skulle handla till sig själv, det slutade med att hon handla till Heily. :) Denna super söta klänning kom vi hem med. Och jag längtar tills de blir lite varmare så hon kan ha den på sig. :) Ett par strumpor ...

Av Emelie - 22 mars 2012 22:19

Tänkte faktiskt visa er läsare hur vi bor. Dom små bilderna går att trycka på så dom blir stora. :) Hallen!             Matplatsen/Köket         Vardagsrum               Badrum         Sovrum     ...

Av Emelie - 20 mars 2012 20:49

Låter bilderna tala. <3 Min älskade lilla trollunge!                     ...

Av Emelie - 20 mars 2012 20:44

Gokväll. Har haft annat för mig idag än att sitta vid datan. Så nu kommer mitt inlägg. Vaknade upp imorse och softade en stund innan vi gjorde oss iordning för att åka och handla skor åt Heily. Hennes första skor. :) 2 par blev det, jätte fina.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards