mammatillheily

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emelie - 9 augusti 2011 16:40

Vi trotsade regnet och gick. Väl framme duggade det bara och Heily kunde gunga lite. Vi tog även en sväng på gungbrädan med henne och en sväng i ruschkanan (stavning!?) Hon har väl inte riktigt förstått vitsen med det än.. Eller jo, gunga tycker hon om. Men resten, då glodde hon mest bara.. :)


Tyvärr fick inte kameran följa med eftersom att det regnade så mycket. Får gå bort en annan dag när det är bättre väder och gunga lite.. :)


Nu ska jag ordna mat här.



Av Emelie - 9 augusti 2011 08:52

Först hade Heily svårt för att somna igår. Tror jag nattade om henne 3 gånger.
Inte ofta hon har det så, men ibland, jätte jobbigt. För precis när man satt sig till ro eller börjat med något så gapar hon där inne..
Så hon somnade inte förrän framåt 23 igår.

Sen vakna hon igen vid 02!? Varför liksom!? Försökte få henne att somna om, men hon ville inte så gick upp och gav henne välling, sen somnade hon om straxt innan halv 3 och sov till 8.

Tycker det är skitjobbigt när hon vaknar sådär på natten, speciellt när man inte är så van vid de, då blir det extra jobbigt på något sätt. Skillnad i början efter hon kommit då var jag upp varannan timma och mata henne, då vänjer sig kroppen på något sätt.

Jaja, nä. Färdigtjatat! :)

Idag ska vi gå bort till lekparken och gunga lite. Ska se om den nya parken är klar också.

Ha en bra dag!


 

Av Emelie - 8 augusti 2011 21:00

Idag blev det ugnsbakad torskfilè och potatismos och en klick sås. :)

 

Mat
Av Emelie - 8 augusti 2011 20:31

Ikväll visade Heily yttligare framsteg.  Hon försökte resa sig i soffan.
Nu får man verkligen ha rå koll på den unga damen. :)
Hon böka fram och tillbaka tillslut låg hon ner.


Min lilla tjej börjar bli stor! =/


           

Av Emelie - 8 augusti 2011 14:20

Blev en kort promenad idag. Gick bort till Långsjön, sen bestämde vi oss för att ta bussen hem. Dels hade jag så jävla ont i foten och sen så började de mörkna på och vi hade varken paraply eller regnskydd till vagnen med oss. Och det är ändå en bit att gå.

Några bilder blev det iaf.

Nu ska jag röjja upp i köket så man kommer fram där någongång.. :)


                         

Av Emelie - 8 augusti 2011 06:45

Jaha. Då var vi tillbaka till vardagen igen. Även tillbaka med att vakna klockan 3 när Måns kliver upp. *suck*

Som tur vaknade inte Heily, men det var nära så som hon böka runt och reste huvudet och så. Sen ringde mitt larm 6. Och hon sover än!?
Ska väl gå in och väcka henne snart, så hon får i sig lite med. BVC har sagt till oss att hon inte får sova mer än 9 timmar pga. sin storlek och inte får missa för många mål på natten. Men nångång ibland kan ju inte vara någon fara att hon sover lite längre.. :)

Idag blir det nog fortsättning på städningen som jag började med igår men bara tappa lusten. Så jag kom ju inte så långt igår. :)

En promenad blir det också. Gå förbi och mata ankorna och ta en sväng förbi gungorna så Heily får gunga. :)

Idag känns de som om det kan bli en bra dag.. :)


   

Av Emelie - 7 augusti 2011 20:04

Så fort gick denna dag. Får vara glad över att Måns iaf är hemma så tidigt på dagarna. :)


Har inte gjort mycket alls idag.
En sväng till Kungens Kurva för att inhandla en dvd till svärfar. Så sprang vi in på Ikea snabbt också för jag behövde en burk.. Blev ett paket glas också. :) 




Har tvättat lite idag, väntar på att sista maskinen ska bli klar så jag kan hänga den. Sen blir det bara soft resten av kvällen, Måns ska snart sova så. 



Imorgon börjar mitt nya liv. Sitter och äter min sista chokladbit nu.. :/ 


Av Emelie - 7 augusti 2011 10:21

Idag ska vi bara ta det lugnt. Sista dagen på semestern. :(

Bara ett år kvar till nästa. :)


Har haft en helt okej natt också med lillflickan. Hon vaknade en gång strax efter vi lagt oss då hennes pappa väckte henne med hans snarkningar, inget ovanligt.
Upp, natta om henne och sen sov hon fram till 05. Helt okej. Hon sover ungefär 6 timmar åt gången. Och går man själv och lägger sig i tid så klarar man sig med sömnen. :)

Tråkigt väder är det idag, så det blir ingen utedag idag inte. Kanske blir lite bättre sen så vi iaf kan ta en promenad. Annars blir det väl på med regnkläder och gå ändå. :)

Nä, dags att klä sig.

Ha en bra dag!


 

Ovido - Quiz & Flashcards