mammatillheily

Alla inlägg den 3 september 2011

Av Emelie - 3 september 2011 23:00

Våra grannar har satt upp en lapp i trappan om att dom ska ha kalas nu ikväll, och dom kommer att låta en hel del och ber om överseende om detta. Fine! Men, ingenting om att man kan komma och säga till om man störs av dom!? Det tycker jag är konstigt. Dels så har dom en barnfamilj brevid sig och sen vi då som kan störas. Som är hemma! Sen så är det ett jäkla spring i trappan för folk ska ut och röka och då står dom på gården så det blir ett himla liv där.

Det som stör mest, det är att dom låter ytterdörren stå öppen till och från, så det dunkar extra mycket. Varför stänger man den inte!?

Nu är detta kalas igång sen några timmar. Och har inte hört något speciellt faktiskt. Det är om man sitter på toa som man hör, visserligen dunkar det på rätt bra faktiskt. Men, det jag undrar. Om man nu ska ha en fest/kalas, varför ska man ha så hög musik så man måste skrika till varandra när man pratar? Är det inte bättre med lagom volym så man kan prata med varandra?

Ja, nä. Dom får väl poppa på här. Vi hör ju ingenting till sovrummet, tror jag iaf. Har inte lagt mig ännu så jag vet inte.

Så länge dom håller sig på sitt våningsplan och inte kommer och ringer på dörrarna här. Så är det helt okej. Sen då att det inte gapas och skriks i trappan för det hörs ju ganska bra in!

Ja, nä. Bara en vanligt enkelt tråkigt inlägg om ingenting.

Godnatt!

Av Emelie - 3 september 2011 18:26

Vi var på Panduro en sväng idag för att köpa fingerfärg så vi kan göra fot och hand avtryck på Heily. Känns som om det börjar bli dags för det nu. :)

När vi var där inne blev jag så himla sugen på att börja pyssla. Men för det första har jag så dålig fantasi, men visst finns det alltid tips och ideer på nätet. Men sen hindrar ekonomin det lite just nu också pga olika orsaker!

Och att köpa pyssel på panduro kostar ju lite, vissterligen beror det ju på vad man ska ha. Men just nu går det tyvärr inte. =/

Men men.
Detta lilla "kit" jag köpte gick på runt 60 kr. Så nu kan vi iaf göra något. :)

  Fingerfärg och två små "tavlor" att sätta hennes hand och fot på. :)


Denna fina namskylt har vi fått ifrån min extra syster.  Som hon själv pysslat ihop.
 

Av Emelie - 3 september 2011 09:28

Så var det lördag igen. Dagarna bara rusar iväg tycker jag. Idag kommer mormor och morfar hit. Ska försöka få Heily att sova en liten stund innan dom kommer så hon är på bra humör när dom är här.

Heily sov hela natten igen, vid 20 över 7 så hörde jag henne. :)

Nä, nu ska jag ta och ta hand om henne här.. :)

Ha en bra lördag!

Ovido - Quiz & Flashcards